Τρίτη, Οκτωβρίου 30, 2007

Κική Δημουλά.


Οι ποιητές δεν είναι δημιουργοί, είναι ερευνητές.
Δίσταζα να εγκαταλείψω αυτό που καλά γνώριζα.
Δεν γνωρίζω κανέναν ευτυχισμένο που να έχει γράψει ποιήματα.
Ένας πρώτος τυχαίος στίχος λειτουργεί σαν υποβολέας για το τι θα γράψω μετά.
Ξεκινώ ένα ποίημα απ’ το χάος.
Οι τελευταίοι στίχοι ενός ποιήματος να μην έχουν διδακτικό, αλλά προειδοποιητικό χαρακτήρα.
«Η Αγριοφωνάρα» είναι ποίημα-διαμαρτυρία στην ποίηση που μου έδειξε τόσο λίγο τα μυστικά της.
Η αγριοφωνάρα είναι η φωνή που σε προειδοποιεί ότι αυτό που πας να γράψεις έχει γραφτεί.
Η ποίηση θέλει να μικρύνει την τραγωδία, να μεγαλώσει το λίγο και να κάνει την απουσία παρουσία.
Χρόνος είναι η συνισταμένη των διαφορών μας και η ανακύκλωση τους.
Χρόνος είναι ο κακοήθης όγκος της στιγμής.
Η μνήμη είναι εξωραϊστική
Ο έρωτας ανήκει στη φαντασία. Περισσότερο φανταζόμαστε αυτά που συμβαίνουν παρά συμβαίνουν.
Ο χαρακτήρας μας και η φτιαξιά μας είναι το πεπρωμένο μας.


Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στην Κική Δημουλά και προέρχονται από τις σημειώσεις που κράτησα χτες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων με θέμα «Η ελληνική ποίηση σήμερα» που προλόγισε ο ποιητής και καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών Νάσος Βαγενάς, η Κική Δημουλά συνομίλησε για δυο ώρες με τον Γιώργο Αρχιμανδρίτη, διδάκτορα συγκριτικής γραμματολογίας της Σορβόνης και συνεργάτη της France Culture, διάβασε ποίηματα απ’ την τελευταία της ποιητική συλλογή «Μεταφερθήκαμε παραπλεύρως» καθώς κι από παλαιότερες συλλογές της και ακούραστη υπέγραψε τα βιβλία της.

Η χθεσινή συγκέντρωση του κόσμου σε τρεις κατάμεστες αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής, κόμισε μήνυμα αισιοδοξίας για το ότι η ποίηση ακόμα μας αφορά.

Η Κική Δημουλά που κατάφερε σε χαλεπούς πνευματικούς καιρούς να μας κάνει να επικοινωνήσουμε ξανά με την όχι τελικά και τόσο χαμένη Ατλαντίδα της ποίησης, δήλωσε ευθαρσώς ότι η ποίηση δεν της έχει αποκαλύψει ακόμα όλα τα μυστικά της κι ότι όσο πλησιάζει τις εκβολές όλο και ονειρεύεται ότι θα της πετάξει η ποίηση ένα σωσίβιο ποίημα.

Νομίζω είναι περιττό να προσθέσω ότι αρκούσε και μόνο αυτή η φράση για να με κάνει να αισθανθώ χαρούμενη που ήμουνα χτες εκεί.

Το βιογραφικό σημείωμα της Κικής Δημουλά, γραμμένο απ’ την ίδια υπάρχει εδώ

14 σχόλια:

o είπε...

βεβαίως και μας αφορά!

(και ήταν και για μένα παρηγοριά όταν την "συνάντησα")

αλκιμήδη είπε...

Μα δεν είναι ένας μαγικός άνθρωπος;

Δυστυχώς, δε κράτησα σημειώσεις, θυμάσαι τη λέξη που χρησιμοποίησε αναφερόμενη στα παιδικά της χρόνια και περιβάλλον; κάτι προς δυσδιάθετο αλλά μου διαφεύγει

Αλεπού είπε...

@ελένη μου
Κι άλλη εκλεκτική συγγένεια! Πολύ χαίρομαι :)
@αλκιμήδη
Νομίζω ότι είπε: "υπήρχε μια βαρυθυμία στο περιβάλλον των παιδικών μου χρόνων με την έννοια του ότι δεν ήταν χαρούμενοι άνθρωποι και σίγουρα κληρονόμησα το γονίδιο".
ώστε ήσουν κι εσύ εκεί αλκιμήδη;

markos-the-gnostic είπε...

"Χρόνος είναι η συνισταμένη των διαφορών μας και η ανακύκλωση τους" αυτό με συγκίνησε

Ανώνυμος είπε...

Αλεπού, πρέπει να ήταν υπέροχο ν' αφουγκράζεσαι τις σκέψεις του δημιουργού! :) Μπράβο!

αλκιμήδη είπε...

εκεί και εγώ
και μαγεύτηκα
από τον άνθρωπο
γιατί ως γνωστόν η αλκιμήδη και η ποίηση δεν έχουν φιλικές σχέσεις
εκεί λοιπόν, από παράκληση απαίτηση του καλού μου που τη λατρεύει
και ευτυχώς, γιατί σπάνια έχει κανείς την ευκαιρία να χαρεί τέτοιους ανθρώπους

ώστε βαρύθυμος ήταν η λέξη
ευχαριστώ

Αλεπού είπε...

@markos the gnostic
Μακάρι να είχες έρθει να την άκουγες κι από κοντά. Άξιζε!
@renata
ήταν όντως πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία! :)
@αλκιμήδη
:)

Βαγγέλης Μπέκας είπε...

"...ονειρεύεται ότι θα της πετάξει η ποίηση ένα σωσίβιο ποίημα."

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Αλεπού είπε...

@vita mi barouak
Ακριβώς έτσι!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

''Ένα σωσίβιο ποίημα.... για την θάλασσα που την περιμένει''

Αν και δεν τα πάω καλά με την ποίηση, πρέπει να είχε πολύ ενδιαφέρoν η βραδιά.
:))

Αλεπού είπε...

@stefy
Είχε! Χάθηκες εσύ. Πότε θα ξαναγράψεις;

kanataki είπε...

πέθανα με την λεπτομέρεια στο βιογραφικό της όπου λέει πως ολοκλήρωσε τις σπουδές της δίπλα στον άντρα της..

Ανώνυμος είπε...

WWW.ARELIS.GR
ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΟΝΟΜΙΚΟΝ ΠΟΥ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΔΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ

Ανώνυμος είπε...

WWW.ARELIS.GR
ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΟΝΟΜΙΚΟΝ ΠΟΥ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΔΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ